Píndola: Psicopatologia a l’aula?
Formació que oferim sota demanda d’entitats o grups particulars (mínim 10 alumnes):
Psicopatologia a l’aula?
La Píndola de Psicopatologia a l’aula?, consta de 4h teòriques.
La llengua vehicular és el català, els treballs es poden entregar en català o castellà.

Conèixer les bases de tal subdisciplina, amb èmfasi en el desenvolupament d’instruments que ens permetin treure explotar el màxim les capacitats dels nostres estudiants és una eina imprescindible per a aquells que treballen en l’educació.
Conèixer les bases neurofisiològiques de les principals patologies de la infància i diferenciar-les dels trets i de les reaccions puntuals constitueix una base a partir de la qual dissenyar plans personalitzats d’acció.
Objectius
– Conèixer les patologies més freqüents en la infància (Trastorn per Dèficit d’Atenció i Hiperactivitat (TDAH); Trastorns de conducta; Trastorns d’ansietat; Trastorns depressius).
– Comprendre de quina manera intervenir psicoeducativamente en cas de patologia mental infantil.
– Adquirir un coneixement que permeti diferenciar la patologia de les característiques personals de cada subjecte.
– Reflexionar sobre a els procesos de psicopatologización de l’infant, i les formes d’enfrontar la patologia quan està existeix.
– Conèixer eines per millorar el vincle amb la família.

Temari
Tema 1: Patologia i malaltia.
Principals afeccions en edat escolar. Coneixerem les principals patologies en l’edat escolar Trastorn per Dèficit d’Atenció i Hiperactivitat (TDAH); Trastorns de conducta; Trastorns d’ansietat; Trastorns depressius. Entendrem les bases per al diagnòstic i el pronòstic.
Tema 2: Intervenció i acompanyament.
La patologia a l’escola i la llar. Reflexionarem sobre el paper de les famílies en la patologia i en l’afrontament de la situació. Revisarem les últimes investigacions i plantejaments pedagògics
Recursos i Metodologia
Titulació
Certificat Acreditatiu d’Aprofitament emès pel centre de formació Escola de l’Esplai de Tarragona (Fundació Santa Maria de Siurana)
Professorat
Martín Merlo (Psicòleg i Terapeuta)